torstai 12. kesäkuuta 2014

HotellielämysTallinnassa

Kävimme puolison kanssa pari viikkoa sitten parisuhdematkalla Tallinnassa. Näin lapsen, yrittäjyyden ja kolmevuorotyön pyörteissä parisuhdeaika jää kieltämättä aika vähiin ja olikin ihanaa lähteä edes yhdeksi yöksi reissuun ihan kahdestaan. Elämyslahjat.fi lahjoitti minulle Romantiikkapaketin L'ermitage hotellissa (kiitos heille siitä!) ja otimme tämän mahdollisuuden riemulla vastaan ja heti käyttöön!

Hotelli sijaistsee n. 15 minuutin kävelymatkan päässä Viru-hotellilta, Vanhankaupungin takana. Yleensä olen yöpynyt Tallinnassa jossain sataman läheisyydessä, joten aluksi tuntui oudolta kävellä kauemmas tutuilta alueilta. Sijainti oli kuitenkin hyvä, kauniin Toompean mäen takana.

Olen kieltämättä aika vaativa, kun lähden matkustamaan, tästä kiitos sisarelleni, jonka siivellä olen majoittunut hienoissa 5 tähden hotelleissa ympäri maailmaa :) L'ermitage on siisti, moderni ja kaunis hotelli, joka täytti minunkin pikkumaiset vaatimukseni oikein hyvin. Ensimmäisenä kiinnitin huomioni siisteyteen, kaikkialla oli puhdasta ja muutenkin paikat ojennuksessa.

Meillä oli kahden hengen twin room ihan siitä syystä, että haluamallamme päivämäärällä kaikki double roomit oli jo varattu, mutta eipä tuossa kovin kaukana toisistamme jouduttu olemaan. Osassa huoneista on pelkkä suihku ja osassa myös kylpyamme. Meillä kävi tuuri ja kylpyhuoneestamme löytyi iiiso kylpyamme!

kuva: Anarkissos

Hotellipaketiin kuuluu yöpyminen, kuohuviini ja ruusu huoneeseen sekä illallinen ja tietenkin buffetaamiainen. Sisäänkirjautumisvaiheessa saimme tilata kuohuviinin huoneeseen haluamallamme kellonlyömällä sekä saimme valita päivän menusta kahden ruokalajin illallisen hotellin ravintolassa haluamaamme aikaan illasta. Asioiminen henkilökunnan kanssa hoitui englanniksi ja suomeksi.

Kirjauduimme hotelliin klo 15 tienoilla ja menimme hiukan lepäämään matkustamisen jäljiltä (lue: heräsin tunnin kuluttua omaan kuorsaukseeni) ja puoliso lähti etsimään kauppaa, josta saisi vettä ja limpparia huoneeseen. Ihan lähellä ei ollut kauppaa tai kioskia, mutta jonkin matkan päästä rautatieasemalta sellainen oli löytynyt.

Kävimme vielä kaupungilla ostoksilla ja suuntasimme takaisin hotelliin klo 19, jolloin olimme tilanneet kuohuviinin huoneeseen.

Kuohuviini klo 19... (kuva: Anarkissos)
... ja vaahtokylpy kuohuviinin kera klo 19.15
Illallisen varasimme klo 21 hotellin tyylikkääseen ravintolaan. Ruoka oli todella hyvää ja palvelu kiitettävää. Puoliso kehui, että pippuripihvi oli parasta hänen syömäänsä nautaa.

kuva: Anarkissos

Minulle lähes tärkeintä hotelliyöpymisissä on aamupala. Rakastan aamupaloja, varsinkin jos ne tarjoillaan valmiina. Aamupala oli runsas ja monipuolinen, plussaa useista erilaisista lämpimistä vaihtoehdoista. Normaalistihan lämpimät aamupalatarjoilut sisältää käytännössä lihapullia ja nakkeja, mutta L'ermitagen aamiaisella löytyi kupujen alta myös papuja tomaattikastikkeessa, munakokkelia (jee!!), kasviksia sekä paistettuja tomaatteja. Myös niitä lihapullia ja nakkimakkaroita kyllä löytyi, sekä pekonilla maustettuja paistettuja perunoita. Ja tietysti juustoja, leikkeleitä, kasviksia, keitettyjä kananmunia, erilaisia leipiä... Nam.

Hotellipaketin hinta on 100 euroa, mikä on mielestäni naurettavan pieni tällaisesta pienestä irtiotosta. Kyseessä on toki romantiikkapaketti, mutta enpä näe mitään syytä, miksi en olisi nauttinut siitä vaikka jonkun ystävänkin kanssa. Toki pitää ottaa huomioon, että matkat eivät kuulu pakettiin, mutta kuuleman mukaan Itämeren ylityksen voi tehdä edullisestikin...