maanantai 25. maaliskuuta 2013

Vapaapäivä

Sanotte mitä sanotte, mutta minä tarvitsen vapaata lapsenhoidosta. Mieluiten suht säännöllisesti. Olemme mieheni kanssa sopineet, että minulla on yhtenä iltana viikossa vapaus tehdä mitä ikinä huvittaa. Eli yleensä tavata kavereita. Jännästi pysyy kyllä paremmin kärryillä kavereiden kuulumisista, kun välillä näkee heitä ilman lapsia. No, viime aikoina säännölliset vapaaillat on ollut vähän niin ja näin, mutta sen sijaan olen saanut silloin tällöin viettää ihan kokonaisia päiviä ilman miestä ja lasta ja kodinhoitohommeleita. Se jos mikä kuulkaa on hienoa. Välillä kun pääsee yksinään tai ystävien kanssa kodin ulkopuolelle tekemään mitä ikinä, osaa taas aivan erilailla nauttia niiden kotirakkaiden kanssa olemisesta. Lyhyesti; olen parempi äiti, kun saan välillä olla hetken muutakin kuin äiti.

Tällä kertaa vapaapäivän minulle tarjosi siskoni ja suuntasimme päiväksi Tallinnaan. Tai pariksi tunniksi, mutta sinne kuitenkin. Päivän odotetuin hetki oli tietenkin buffet-ruokailu. On se vaan niin ihanaa saada välillä syödä ihan rauhassa ruokansa, ilman että yhdellä kädellä lusikoi ruokaa pieneen suuhun ja ilman, että pieni käsi hamuaa ruokaa omalta lautaseltani. Ja vielä tosi hyvää ruokaa, toisten tekemää ruokaa.

Tykkään ihan jonkin verran, kuten kuvasta näkyy, merileväkaviaarista. Viimeksi laivalla ollessani olin raskaana, joten en uskaltanut juurikaan sitä syödä (merileväkaviaaria ei suositella raskaana oleville, muistaakseni jodipitoisuuksien takia), mutta nyt nautiskelin sitten senkin edestä. Kuvassa näkyvät blinit(?) oli pettymys, ne maistuivat lässähtäneille sitruunamuffinsseille.

Jälkiruokalautanen näytti tältä, joskin keskellä näkyvään kinuskitäytteiseen lettuun oli piilotettu jotain pähkinää, niin sitä en uskaltanut maistaa allergian vuoksi. Onneksi sisko maistoi omaansa ensin ja osasi varoittaa asiasta.

Tallinnan sää oli ihanan aurinkoinen, kuten varmaan Helsingissäkin eilen oli. Kävimme pikaisella puolentoista tunnin ostoskierroksella satama-alueella ja Viru keskuksessa. Lähes jokaiselta ulkomaanmatkalta mukaani on tarttunut kengät, niin tälläkin kertaa, joskin ostin ne tuliaisiksi puolisolleni.

Laivan tax freestä tuli ostettua tietenkin tuliaisia, mutta itselleni sain vihdoinkin ostettua BB-voiteen. Olen vuosikausia käyttäny samaa meikkipuuteria (laiska kun olen), vaikka jo lähes 10 vuotta sitten eräs meikkiasiantuntija sanoi, että vanhenevalle iholle ei meikkipuuteri sovi. Ehkä nyt vihdoin olen myöntänyt, että ihoni ikääntyy tai sitten vain todennut, että pintakuiva ihoni ei meikkipuuterin alla viihdy. Tax free-myymälän myyjä siveli iholleni tätä Clarinsin BB-voidetta ja täytyy kyllä sanoa, ettei ihoni ole varmaan ikinä näyttänyt niin tasaiselta ja hehkuvalta. Putkilo lähti siis mukaan myös, toivotaan, että on käytössä yhtä hyvä, kuin mitä ensikosketus antoi ymmärtää.




6 kommenttia:

  1. Hehei, mäkin postasin just tänään BB-voiteesta! Ooh, pitäiskin taas ostaa tota merileväkaviaaria.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauhee, ny rupes ahdistaan. Se onkin BB-voide eikä bb-voide. No, olkoon ny. Juu mä huomasin, että sulla samaa aihetta löytyi. Eilen siellä tax freessä mietin ja pohdin ja puntaroin, että otanko tuon vaiko enkö ota ja ostan sitä sun suosittelemaa. Mutta oli ny pakko ottaa, kun vaikutti niin hyvältä. Jos ei tuo toimi sit käytössä niin hajen sitä toista sitten.

      Poista
    2. Tekstejä pääsee kyllä muokkaamaan vielä jälkikäteen ;)

      Poista
    3. Joo mä tiedän, mutta se kävi jo ilmi että mä mokasin :D Ei sillä siis enää ole väliä... Jos kukaan ei tiedä, niin homman voi vielä pelastaa.

      Poista
    4. Nyt minäkin voin nukkua yöni rauhassa.

      Poista