perjantai 10. toukokuuta 2013

Luonnonkaunis 2013 satoa...

En ole mitenkään expo-ihmisiä, mutta jostain syystä nyt on tullut parina viikonloppuna moisilla vierailtua. Viimeisimpänä Luonnonkaunis 2013 messut, mistä tulikin hankittua ihonhoitotuotteita vähäksi aikaa, tai vähän pidemmäksikin.

Minulla on kroonisesti kuivat ja halkeilevat kädet, joita olen yrittänyt monin eri tavoin hoitaa ja parantaa, käytännössä tuloksetta. Melkoisen vähän taitaa olla niitä kuivan ihon käsivoiteita, joita en ole testannut. Niin apteekkikamaa kuin luonnonkosmetiikkaakin ja paljon myös siltä väliltä. Voiteista paras on ollut erään tunnetun merkin hamppukäsivoide, mutta nyttemmin ei juuri tule kyseisessä puljussa vierailtua. Toisekseen heidän hamppuvoiteensa haisi niin voimakkaasti ja järkyttävän pahalle, että lakanat ja peitot ja kaikki haisi  käytön jälkeen. Siksi olin erittäin ilahtunut, kun löysin messuilta suomalaisen luomukosmetiikkamerkin Flown hamppuhoitovoiteen. Tuubi on aika pieni (30ml), mutta voiteen pitäisi olla riittoisa. Tuoksu on ihana ja miedohko, ensimmäisenä nenään käy teepuuöljy. Voide unohtui kassin pohjalle muutamaksi päiväksi, joten ainakaan vielä en voi tuloksista kertoa, mutta palaan kyllä asiaan, mikäli tuote osoittautuu tehokkaksi. Paitsi käsille, voidetta voi käyttää myös esim. kasvoille.

Kuva: www.flowkosmetiikka.fi
Laveralla oli hyviä messutarjouksia ja hankin ennenkin käyttämäni ja hyväksi havaitun Basis Sensitiv- sarjan 2in1 puhdistusmaidon, pienen kosteusvoiteen ja käsivoiteen. Basis sensitiv-sarja tuoksuu minun nenääni aivan ihanalta! Lisäksi ostin silmämeikinpuhdistusaineen. Kaikkiin näihin kului yhteensä 13 euroa, eli messutarjoukset todellakin oli kohdillaan.



Minulle uusi tuttavuus oli Lily Alexandra Helsinki, jolla myös oli hyvä messutarjous. Kiinteyttävän seerumin hinnalla (45 e), sai myös kasvovoiteen, silmänympärysvoiteen sekä puhdistusgeelin. Myyntipuhe oli ilmeisesti hyvä ja koska olen etsinyt uutta iholleni sopivaa ihonhoitosarjaa, innostuin tämän tarjouksen lunastamaan. Tämän sarjan pitäisi sopia kaikille ihotyypeille, myös atoopikoille, joten päätin kokeilla. En nimittäin ole täysin varma, millainen ihotyyppi minulla nykyään on. Ennen se oli epäpuhdas, rasvoittuva sekaiho, mutta raskauden ja sen aiheuttaman hormonimyrskyn jäljiltä ihotyyppini on muuttunut. Nyttemmin se voisi olla pintakuiva sekaiho. Oli miten oli, ostan yhä edelleen vanhasta tottumuksesta helposti liian tujuja puhdistusaineita iholleni. Tämän lisäksi olen tuumaillut jotain anti age-vaikutteista sarjaa, mutta sellaista hellästi ikääntymisen merkkejä vähentävää. Lily Alexandran pitäisi olla juuri oikean tyyppinen ja olen nyt aloittanut käytön, tähän asti ei mitään valittamista. Luin netistä keskustelupalstoilta, että joillekin sarja olisi aiheuttanut punoistusta kasvoille, tai jopa allergisen reaktion, mutta minulla, allergikolla, ei ainakaan moisia reaktioita ole näkynyt. Ihoni on tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin koskaan sitten lapsuusvuosien ja lisäksi käytän aniharvoin meikkiä, joten kotiäitinä ollessani olen sujuvasti luistanut turhan usein kasvojenhoito-operaatioista. Nyt hoidan ihoani iltaisin innoissani, koska nämä purnukat ovat jotenkin niin aikuismaisen ylellisiä ja tyylikkäitä. Kylppärin peilikaappi on kiva avata, kun nämä ovat siellä odottamassa:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti